Korte beschrijving reis

8 augustus 2010

P1010591
Na onze fietstocht door Chili en Argentinie, eind 07 begin 08, willen we een stukje van Azie ontdekken. Op 2 oktober vliegen, met bagage en fietsen, via Kuala Lumpur naar Kunming,  de hoofdstad van de provincie Yunnan in zuid China.

Vandaar fietsen richting Himalaya en bezoeken Dali en Lijiang, twee autentieke Chinese stadjes. Verder langs de Yangtze tot Zhongdian (Shangri-la) op 3800m hoogte. Vandaar fietsen we terug naar het zuiden om langs de Rode rivier Vietnam binnen te rijden tot Hanoi.

Van Vinh, aan de Vietnameese kust, fietsen we westwaards, zodat we Laos binnenfietsen. Tot Vientiane volgen we de Mekong. Dan trekken we noordwaards naar Luang Prabang, de oude hoofdstad van Laos. Daarna verder richting noord-west van Laos naar Thayland met een grote boog door het noorden tot Chiang Mai.

Als er dan nog tijd overschiet fietsen we richting Bangkok, anders nemen we de bus wel. Vandaar keren we terug met het vliegtuig.

Tussendoor zullen we minder interessante stukken of stukken die we te zwaar vinden ook met de bus overbruggen.  Waarschijnlijk zullen we op de Mekong een stuk met de boot afleggen.

Alles samen schatten we ongeveer 4000km te fietsen.P1020270

We verwachten een klimaat zoals onze herfst tot subtropisch warm.  Omdat het herfst en winter is hopen we dat de regen en de warmte wel zal meevallen, zeker geen moessonregen.

1. hugo parein:
    15 september 2010
    Hallo Agnes en Gilbert
    Hartelijk bedankt voor de uitnodiging om de beelden te bekijken van uw verre trip. Ik zie dat graag die beelden uit verre continenten en totaal andere culturen. Wij geraken immers ginder toch nooit.
    Joke had dat aangekaart onlangs op de receptie in de broederij.
    Wat een lieve dochter die van jullie die hier is neergestreken vanuit het verre Gierle.
    Alvast een voorspoedige reis toegewenst en een veilige thuiskomst.
    Hugo
  2. Eddy Van Duppen:
    16 september 2010
    Veel plezier gewenst, we volgen jullie avonturen.
  3. Yves:
    16 september 2010
    De max dat jullie het weer doen! Veel plezier! Ik houd jullie blog in de gaten! Vele groeten uit Zweden!
  4. Lutgart en Jos:
    21 september 2010
    goede reis en gelukkige verjaardag!
  5. Fam. Wynants - Wuyts:
    23 september 2010
    Beste Agnes en Gilbert,
    Wij wensen jullie een goede reis toe.
    Ann, Bart, Simon, Wouter en Cato
  6. Louis en Denise:
    25 september 2010
    Als jullie de uitgestippelde route omgekeerd zouden maken kon er wel afgesproken worden voor een rendez-vous in Chiang Mai of omgeving. Maar eind oktober zijn wij al terug thuis van onze korte trip in Thailand.
    In elk geval veel fietsgenot in Zuid Oost Azië!!
  7. Jef Truyens:
    25 september 2010
    Hoi Agnes en Gilbert,
    Ik heb me net aangemeld. Ik hoop dat jullie een toffe en plezierige fietstocht hebben. Een leuke manier om andere landen en culturen te bezoeken.
    We volgen jullie op de blog.
    Groeten.
  8. Frans en Mia:
    9 oktober 2010
    Ik hoop dat jullie de eerste week zonder problemen zijn doorgekomen? Doch ik heb veel respect voor je onderneming, maar ben tevens verrrast en tevens overtuigd van je doorzettingsvermogen !We duimen voor jullie en hou vol !! Tot wederhoren Frans en Mia
  9. Ann:
    14 oktober 2010
    Hey Agnes en Gilbert,
    Hopelijk vinden jullie de weg zonder onze kaart in Engels/Chinees!
    jullie eerste foto's doen me terugdenken aan de fantastische tijd die wij er hadden ondertussen 3 jaar geleden.
    Laat jullie zeker verleiden door een paar ovenachtingen in een monnikenklooster, een unieke en onvertelijke ervaring.

Eind van de maand vertrekken we naar Costa Rica..met de fiets...hoe kan het ook anders éénmaal je die microbe te pakken hebt.

Geniet van jullie prachtig avontuur!

Trouwens nog ns bedankt voor jullie tips voor Argentinië!
    Ann